Σάββατο 13 Ιουνίου 2009

Αλήθειες και... Αλήθειες


Στο ιστολόγιο του Υπουργείου Παιδείας μπορεί να διαβάσει κανείς την «Αλήθεια για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες» που βιώνουν οι 100 Εκαιδευτικοί – Υπεύθυνοι των Σχολικών Βιβλιοθηκών.

http://www.meafora.gr/?p=385


...και την ΑΛΗΘΕΙΑ των βιβλιοθηκονόμων που βιώνουν την "Ξεφτίλα Ενός Υπουργείου…"



Την 31η Μαΐου έληξαν οι συμβάσεις 380 εργαζομένων στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της χώρας. Άνθρωποι με σπουδές πάνω στο αντικείμενο που αφιέρωσαν χρόνο και κόπο απαξιώνονται και καλούνται να πάρουν τα κουβαδάκια τους και να πάνε να παίξουν σε άλλη παραλία (στην κυριολεξία, αφού βρισκόμαστε σε περίοδο καλοκαιριού).

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο εδώ και ένα χρόνο κορόιδευε αυτούς τους ανθρώπους με υποσχέσεις ότι οι θέσεις τους είναι διασφαλισμένες, προσκαλεί εκπαιδευτικούς να καταλάβουν τις θέσεις που προορίζονται γι αυτούς στις Σχολικές Βιβλιοθήκες (η προκήρυξη αφορά μόνο εκπαιδευτικούς). Η ανακοίνωση ήταν απλή και αφοπλιστική.

«Το Υπoυργείο Παιδείας προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση 87 θέσεων Υπευθύνων στις νέες Σχολικές Βιβλιοθήκες Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με διετή θητεία.»

• Αφού δεν τους υπολογίζει, γιατί δημιουργεί τρεις σχολές (1 ΑΕΙ και 2 ΤΕΙ) και καλεί τον υποψήφιο φοιτητή να τις επιλέξει;
• Πόσο χαμηλά μπορεί να φτάσει ένα Υπουργείο για να χωρίζει τους εργαζόμενους σε «παιδιά» και «αποπαίδια»;
• Μέχρι πότε οι εκπαιδευτικοί θα κόβουν χαρτί προτεραιότητας στις θέσεις του Υπουργείο Παιδείας;
• Πόσα μαθήματα βιβλιοθηκονομίας έχουν στο πρόγραμμά σπουδών του οι εκπαιδευτικοί;
• Πόσους ψήφους πρέπει να συγκεντρώσει ο κλάδος των βιβλιοθηκονόμων για να ακουστεί η φωνή τους;

«Αγαπητό» Υπουργείο, δεν είμαστε Iznogood και δεν επιθυμούμε να γίνουμε βεζίρηδες στη θέση των βεζίρηδων. Απλά ζητάμε το αυτονόητο, να δουλέψουμε στις υπηρεσίες για τις οποίες προοριζόμαστε.

«Αγαπητέ» Υπουργέ, που μπορώ να κάνω αίτηση για να διδάξω αρχαία; What about maths; Physics;…..

Υ.Γ. Οι επίδοξοι «συνάδελφοι» μπορούν να ενημερωθούν εδώ
http://www.diorismos.gr/Dpages/news/viewnews.php?nid=6488&type=1

Οι Εκπαιδευτικοί και οι Σχολικές Βιβλιοθήκες


Αρχές Ιουνίου 2009 το ΥΠΕΠΘ προσκαλεί τους μόνιμους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση 87 θέσεων Υπευθύνων στις νέες Σχολικές Βιβλιοθήκες Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με διετή θητεία.

Μάλλον οι βιβλιοθήκες, τα αρχεία και οι υπηρεσίες πληροφόρησης έχουν απορροφήσει όλους τους πτυχιούχους βιβλιοθηκονόμους και φαίνεται πως δεν φτάνουν για να επανδρώσουν και τις σχολικές. Το ΥΠΕΠΘ λοιπόν, αντιμέτωπο με το φόβο να παραμείνουν κλειστές οι σχολικές βιβλιοθήκες, καλεί τους εκπαιδευτικούς να καλύψουν τις ελλείψεις....


Αθήνα, 3-6-2009

Αριθ. Πρωτ.: 64767/Γ7

[...]

Προϋποθέσεις συμμετοχής
Δικαίωμα υποβολής αίτησης
για τις θέσεις Υπευθύνων Σχολικών Βιβλιοθηκών αρμοδιότητας του ΠΥΣΔΕ, στο οποίο υπηρετούν οργανικά ή βρίσκονται στη διάθεσή του, έχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.), που έχουν διανύσει τουλάχιστον πέντε (5) έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας, από τα οποία τα δύο (2) σε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού και δύο (2) τουλάχιστον με διδακτική προϋπηρεσία σε σχολεία της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν διέκοψαν την υπηρεσία τους σε Σχολική Βιβλιοθήκη μετά τον ορισμό τους, παρά μόνο για σοβαρά θέματα (π.χ. για λόγους υγείας, λοχείας και ανατροφής τέκνου) και δεν έχουν επιλεγεί ως
Υπεύθυνοι Κέντρων Συμβουλευτικού Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ),
Υπεύθυνοι Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ),
Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας,
Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,
Υπεύθυνοι Πολιτιστικών θεμάτων και Καλλιτεχνικών αγώνων,
Υπεύθυνοι και Τεχνικοί Υπεύθυνοι Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ),
Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ)
Μέλη Παιδαγωγικών ομάδων Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ)

Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής όσοι κατέχουν θέση στελέχους της Εκπαίδευσης με θητεία, όσοι βρίσκονται ήδη σε εκπαιδευτική άδεια, καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται αυτοδίκαια μέχρι 31-08-2009. [...]


Το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης στη διεύθυνση

http://www.ypepth.gr/el_ec_category2099.htm



Κάλυψη Σχολικών Βιβλιοθηκών με Αποφοίτους Βιβλιοθηκονομίας


Ημ. Δημοσίευσης : 04/05/2009 10:06

ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ , Βουλευτής, Βουλή, Ερώτηση, Παιδεία

Διαμαρτύρονται οι απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ, Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας, καθώς είναι αποκλεισμένοι από την κάλυψη των εργαζομένων στις σχολικές βιβλιοθήκες αφού οι θέσεις καλύπτονται μόνο από μόνιμους εκπαιδευτικούς.

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έντονα διαμαρτύρονται οι απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ, τμημάτων Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας, καθώς είναι αποκλεισμένοι από την κάλυψη των εργαζομένων στις σχολικές βιβλιοθήκες όλης της χώρας, αφού οι σχετικές θέσεις προβλέπεται να καλύπτονται μόνο από μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Σε μια εποχή όπου η γνώση είναι κυρίαρχο στοιχείο και οι σχολικές βιβλιοθήκες μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση, παρατηρείται μια συνεχιζόμενη αδικία σε βάρος των αποφοίτων των Σχολών Βιβλιοθηκονομίας των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Επειδή, η στελέχωση των βιβλιοθηκών στα σχολεία είναι καθοριστικής σημασίας καθώς οι βιβλιοθήκες ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η πνευματική ελευθερία, μέσω της απρόσκοπτης και ελέυθερης αναζήτησης της γνώσης από τον μαθητή.

Επειδή η σχολική βιβλιοθήκη λειτουργεί ως σημείο πρόσβασης στην πληροφορία που αναζητεί ο μαθητής οικειοθελώς και λειτουργεί σαν εργαστήρι άσκησής του στην κριτική σκέψη την οποία απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

Ο κ. Υπουργός:

Σε ποιές ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να στελεχωθούν οι σχολικές βιβλιοθήκες και με αποφοίτους των σχολών βιβλιοθηκονομίας ΑΕΙ και ΤΕΙ.

4-5-2009 Ο ερωτών βουλευτής

Μανόλης Σοφ. Στρατάκης

Πόσοι Απόφοιτοι των Τμημάτων Βιβλιοθηκονομίας Εργάζονται στις Σχολικές Βιβλιοθήκες;


Μηδέν!



Επαγγελματικά Δικαιώματα

Όπως αναγράφεται στον ιστότοπο του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας
http://www.teiath.gr/sdo/lis/articles.php?id=5717&lang=el

-----------------------------------------------------------------------------------------

1. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα και μπορούν να εργασθούν σε οποιοδήποτε είδος βιβλιοθήκης ή μονάδας πληροφόρησης στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα αριθ. 385/16.6.1980 οι πτυχιούχοι του Τμήματος, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους, απασχολούνται επαγγελματικά (είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες) στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, με τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην οργάνωση και λειτουργία βιβλιοθηκών όλων των ειδών δηλαδή: Εθνική - Κεντρικές (Βουλής κλπ), Ακαδημαϊκές (Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Σχολικές, Λαϊκές (Δημοτικές, Κοινοτικές κλπ), Ειδικής έρευνας, αλλά και σε Αρχεία, Κέντρα πληροφόρησης - τεκμηρίωσης, εκδοτικούς οίκους, βιβλιοπωλεία, εταιρίες συστημάτων πληροφόρησης και σε κάθε επιχείρηση η οποία επιθυμεί την οργάνωση και τη διαχείριση πληροφοριών.

2. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος ασκούν κάθε άλλη δραστηριότητα σε επαγγελματικά αντικείμενα που δεν κατονομάζονται ρητά παραπάνω και που προκύπτουν από την εξέλιξη της Επιστήμης της Βιβλιοθηκονομίας και της Πληροφόρησης.[...]

----------------------------------------------------------------------------


N.2986/2002

Άρθρο 11

Σχολικές βιβλιοθήκες


1. Για τη λειτουργία των κατά το άρθρο 43 του ν. 1566/1985 Σχολικών Βιβλιοθηκών συνιστώνται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων πενήντα (50) θέσεις του κλάδου ΠΕ βιβλιοθηκονόμων και πενήντα (50) θέσεις του κλάδου ΤΕ βιβλιοθηκονομίας.

2. Τυπικά προσόντα διορισμού στις θέσεις του κλάδου ΠΕ ορίζονται το πτυχίο Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας ή Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής και του κλάδου ΤΕ το πτυχίο Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας ή Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής. Στην περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με τα προσόντα αυτά μπορεί να γίνονται δεκτοί και οι έχοντες τα προσόντα που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 10 του π.δ.50/2001 (ΦΕΚ 39 Α') για το διορισμό υποψηφίων σε θέσεις του κλάδου βιβλιοθηκονόμων.

3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, μπορεί να αυξάνονται οι συνιστώμενες θέσεις ανάλογα με τις ανάγκες των Σχολικών Βιβλιοθηκών.

4. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων τοποθετούνται οι διοριζόμενοι στις θέσεις βιβλιοθηκονόμων σε σχολικές μονάδες, στις οποίες λειτουργούν Σχολικές Βιβλιοθήκες.

5. Αρμόδια συμβούλια για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης και πειθαρχικού δικαίου των βιβλιοθηκονόμων είναι το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.) και τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Διοικητικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.ΔΙ.Π.), οι αρμοδιότητες των οποίων καθορίζονται κατά τη διαδικασία του άρθρου 14 παρ. 29, περίπτωση ιζ΄του ν. 2817/2000.

Η παράγραφος 4 αντικαθίσταται με το άρθρο 16 παράγραφος 12 του Ν. 3467/2006 ως εξής:


"4.α) Η κατανομή των θέσεων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου γίνεται κατά νομούς ή νομαρχιακά διαμερίσματα με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και η περαιτέρω κατανομή και ανακατανομή τους σε σχολικές μονάδες του νομού, στις οποίες λειτουργούν Σχολικές Βιβλιοθήκες, γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.ΔΙ.Π.).

β) Η τοποθέτηση των διοριζόμενων στις ανωτέρω θέσεις ΠΕ Βιβλιοθηκονόμων και ΤΕ Βιβλιοθηκονομίας γίνεται κατά νομούς ή νομαρχιακά διαμερίσματα, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευ μάτων, ύστερα από πρόταση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.) και η περαιτέρω τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες, στις οποίες λειτουργούν Σχολικές Βιβλιοθήκες, του νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.ΔΙ.Π.)."


Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο


Άρχισε να λειτουργεί το ακαδηµαϊκό έτος 1993-1994.

Αριθμός Εισακτέων 2008: 110


Περιγραφή - Στόχοι Προγράμματος Σπουδών


Το Τμήμα Αρχειονοµίας και Βιβλιοθηκονοµίας είναι το µόνο πανεπιστηµιακό τµήµα στην Ελλάδα που καλύπτει τις αναφερόµενες στην ονοµασία του γνωστικές περιοχές. Άρχισε να λειτουργεί το ακαδηµαϊκό έτος 1993-1994 και σκοπό έχει την άρτια θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών του σε όλους τους τοµείς που σχετίζονται µε την θεωρία του βιβλίου, των αρχειακών τεκµηρίων, των αντικειµένων µουσειακής αξίας και γενικά της πληροφορίας και των πληροφοριακών συνόλων, καθώς και µε την δηµιουργία, οργάνωση, διαχείριση και αξιοποίηση συλλογών βιβλιακού, αρχειακού ή άλλης µορφής υλικού και πληροφοριών. Απώτερος σκοπός είναι η κατάρτιση του ανθρώπινου δυναµικού που είναι απαραίτητο για την στελέχωση βιβλιοθηκών, αρχειακών υπηρεσιών, µουσείων και υπηρεσιών πληροφόρησης.


http://www.ionio.gr/tab/

Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης


Το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας ιδρύθηκε το 1984.

Αριθμός Εισακτέων 2008: 100


Περιγραφή - Στόχοι Προγράμματος Σπουδών


Οι σπουδές στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της αναζήτησης, συλλογής, επεξεργασίας, οργάνωσης, διαχείρισης και διάδοσης των πληροφοριών, καθώς και των μέσων καταγραφής της γνώσης, με έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας της πληροφόρησης. Καλύπτουν επίσης μεθόδους οργάνωσης και διοίκησης βιβλιοθηκών και υπηρεσιών πληροφόρησης στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα. Επιπλέον, το Τμήμα παρέχει σε ενδιαφερόμενους φορείς συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα οργάνωσης και λειτουργίας βιβλιοθηκών.

www.libd.teithe.gr/

Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης, ΤΕΙ Αθήνας


Το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας ιδρύθηκε το 1977.

Αριθμός Εισακτέων 2008: 85


Περιγραφή - Στόχοι Προγράμματος Σπουδών


Σκοπός του Προγράμματος Σπουδών είναι η ανάδειξη επιστημόνων ικανών να μπορούν να αναζητούν, να συλλέγουν, να επεξεργάζονται, να διαχειρίζονται πληροφορίες, με έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας της πληροφόρησης, καθώς επίσης, να επιλέγουν, να ταξινομούν και να οργανώνουν το υλικό κάθε είδους Βιβλιοθήκης και μονάδας πληροφόρησης στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα.Ακόμα στοχεύει στο να παρέχει στους σπουδαστές τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις προκειμένου να αποκτήσουν κριτική σκέψη για την επίλυση προβλημάτων του κλάδου και να είναι σε θέση να οργανώσουν και να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αποδοτική λειτουργία οποιουδήποτε είδους βιβλιοθήκης και μονάδας πληροφόρησης, καθώς και άλλων οργανισμών που ασχολούνται με την διαχείριση και διάδοση των πληροφοριών.


http://www.teiath.gr/sdo/lis/